Aanpassing limiteringsprotocol Vierdaagse 2021

Frank van Raaij Woensdag 20 Mei 2020

Alle wandelaars die dit jaar hebben ingeschreven én betaald voor de 104e Vierdaagse, zijn verzekerd van deelname aan de Vierdaagse van volgend jaar. Al eerder was bekend dat debutanten die zich dit jaar hadden aangemeld en een aanbetaling van 50 euro hadden overgemaakt, gegarandeerd zijn van een startbewijs voor de Vierdaagse van 2021.

Volgens Jennifer Bus-Vos van de Stichting DE 4DAAGSE geldt dit ook voor alle overige wandelaars die dit jaar hebben ingeschreven en betaald. Wel moet iedereen zich volgend jaar opnieuw aanmelden en het volledige inschrijfgeld betalen.

Geen garantie voor eerdere deelnemers

Wandelaars die eerder met succes de Vierdaagse hebben volbracht maar dit jaar niet hebben ingeschreven, zijn volgend jaar niet automatisch verzekerd van deelname. In voorgaande jaren was deze groep vrijgesteld van loting en daarmee gegarandeerd van een startbewijs. Door de afgelasting van de Vierdaagse als gevolg van de coronacrisis en de daardoor ontstane bijzondere positie van de debutanten, lijkt aanpassing van het limiteringsprotocol voor de volgende editie van de Vierdaagse noodzakelijk.

Consequenties

Welke consequenties dit heeft voor de eerdere deelnemers is nog niet bekend, maar een eenvoudig rekensommetje leert dat er naast de voor 2021 gegarandeerde startbewijzen, slechts beperkt ruimte is voor extra wandelaars. Een al dan niet gewogen loting onder eerdere deelnemers bij overschrijding van de limiet, zou zomaar eens tot de mogelijkheden kunnen behoren. Overigens wordt het limiteringsprotocol ieder jaar opnieuw vastgesteld, maar zijn de aanpassingen de afgelopen jaren minimaal geweest, aldus Jennifer Bus-Vos.


Heb je een correctie, een tip of een opmerking over dit artikel? Mail deze dan naar redactie@nieuwsuitnijmegen.nl of stuur je bericht via WhatsApp: 024-3229922. Ook andere nieuwstips, klein of groot, ontvangen wij graag.


Reacties (34)

Geplaatst op 23-05-2020 om 12:17 door tineke lentz
ik wil alleen graag weten of dit verhaal klopt op de site van de vierdaagse kan ik het n.l nit vinden

Geplaatst op 23-05-2020 om 00:39 door Ramsdonck
Ik ben debutant. Betaalde 97.50....kreeg 23.50 terug. Dus 74 euro steun. Vond ik toch veel geld. Dus heb om uitleg gevraagd. Tot op heden nog geen antwoord??

Geplaatst op 22-05-2020 om 19:58 door J Pilot
dat de vierdaagse niet doorging kon ik begrijpen alleen als je reageerd op de inhouding van je inschrijf geld krijg je elke keer weer het zelfde domme antwoord.
Van alle mensen een fiks bedrag inhouden om hun onkosten te dekken, iets van bedrijfs risico ik zit ook thuis zinder inkomen deze weken dus vind ik het een soort diefstal van de lopers.

Geplaatst op 22-05-2020 om 18:06 door Henk Plaat
Hoe verkoopt de organisatie deze manier van handelen aan de deelnemers van de via vierdaagse? Deze mensen betalen bijna 300 euro om zeker te zijn van deelname.
Andere 1e jaars zijn voor 40 euro verzekerd van deelname. Zelf 10 maal gelopen en baal als een stekker dat ik volgend jaar hoogstwaarschijnlijk moet loten.

Geplaatst op 22-05-2020 om 08:22 door Hans van Baren
Alles wat de organisatie uitvoert is ‘damage control”. Geen enkele transparantie en openheid van zaken! Dat is verdacht. Ongevraagd en onrechtmatig geld achter gehouden. Ik heb formeel protest aangetekend.

Geplaatst op 21-05-2020 om 18:32 door Gerrit
Beste lotgenoten,
Als je niet hebt ingeschreven voor 2020 en dus wellicht ook de boot mist voor 2021, troost jezelf: wellicht gaat 2021 ook niet door en zijn er allemaal de sjaak 😕.
En als ie wel doorgaat dan heb je weer kans voor 2022! 😁
Groetjes

Geplaatst op 21-05-2020 om 18:08 door Wim van den Dungen
Beste mensen van de 4 daagse organisatie, ik hebt 18 keer meegelopen en ik behoor tot de risicogroep. Ik ben 72 en hartpatiënt. Dan is het toch heel onverstandig om in te schrijven, ook volgens mijn behandelend arts. Die altijd positief is over lopen. Er komen mensen van over de hele wereld. Nu worden wij gestraft omdat we onze bijdrage van 40 euro niet hebben betaald. Dus op naar een andere 4 daagse er zijn er nog meer in binnen- en buitenland. Ik vind het natuurlijk goed dat er een financiële buffer is maar de afgelopen 103 jaar was dat niet nodig. Nu is er een buffer van ruim een miljoen. Ben benieuwd of het inschrijfbedrag dan in de toekomst omlaag gaat. Wim van den Dungen s Hertogenbosch

Geplaatst op 21-05-2020 om 15:56 door Diny
Misschien kan de vierdaagse net doen als de elfstedentocht: leden werfen en deze altijd voorrang geven als deelnemer!
Dan komt elk jaar een vast bedrag binnen en is het makkelijker een begroting te maken.
Een ander voorstel is: alle leden van de KWBN voorrang geven.

Geplaatst op 21-05-2020 om 15:21 door Mathie Schuurmans
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Stel dat er 30.000 deelnemers betaald hebben, dan kunnen er altijd nog 20.000 deelnemers inschrijven en moet er deelnemers geloot worden, waarvan er vooraf toch al deelnemers afhaken. Waarom voeren ze niet in een soort van vrienden van de vierdaagse en ben je vriend dan mag je sowieso deelnemen aan de vierdaagse. Uiteraard komt het inschrijfgeld hier nog bij. Met de vrienden opbrengst kan de vierdaagse organisatie tegenvaller opvangen en blijft in de vierdaagse in de toekomst gewaarborgd. Op naar 2021!

Geplaatst op 21-05-2020 om 12:20 door Anita
Ich finde es prima geregelt von der vierdaagse organisation,hut ab
Toi,toi,toi für 2021


Geplaatst op 21-05-2020 om 11:36 door Myriam van Loon
De organisatie maakt het hele jaar kosten.
Degenen die vaak met een smoesje geannuleerd hebben om de € 100 terug te krijgen, hebben ze nu te pakken.
Ik lees dat iemand geannuleerd heeft omdat hij hartpatient is, erg, maar is hij dat volgend jaar niet?

Geplaatst op 21-05-2020 om 11:16 door D
Ben niet te spreken over de financiële afhandeling van deze editie en zo zijn er met mij nog velen, die uitwijken naar andere tochten. Riekt naar ontmoediging beleid.

Geplaatst op 21-05-2020 om 10:51 door Lieveke
Ik snap dat de mensen die dit jaar hebben ingeschreven vlg jaar mogen lopen. We slaan 2020 gewoon over, stellen alles uit: geen probleem.

Wat ik niet snap is waarom het daarna niet gewoon opgepakt kan worden als anders...

Geplaatst op 21-05-2020 om 10:51 door Bert
Wel jammer dat vaste deelnemers die door de schoolvakanties niet konden deelnemen nu uitgesloten zijn.

Geplaatst op 21-05-2020 om 10:18 door Nellie
Door ziekte en operatie mag ik niet lopen moet ik loten

Geplaatst op 21-05-2020 om 09:21 door Manon Pouwels
Toen de 4daagse was afgelast in 2006 hebben de debutanten ook geen gegarandeerde start gekregen voor 2007. Waarom dan nu wel??? Er is niet 1 dag gelopen. Ze hadden alleen de mazzel dat er in 2007 niet genoeg deelnemers waren om te loten.

Geplaatst op 21-05-2020 om 09:20 door Leo Everaerts
Zo kom je erachter hoe deze organisatie opereert, vele van ons die jaren hebben gelopen worden uitgesloten omdat zij door omstandigheden dit jaar niet ingeschreven hadden, schandalig!!!

Geplaatst op 21-05-2020 om 08:05 door Thomas simm
Ich freue mich auf die 4daagse 2021 und meine 27. Teilnahme!. Bleibt alle gesund! Thomas simm

Geplaatst op 21-05-2020 om 07:18 door Marcellino
Terechte regeling van de organisatie als je de 4 daagse hebt gesteund tot het einde dan verdien je het ook weer om automatisch het komende jaar mee te wandelen

Geplaatst op 20-05-2020 om 23:56 door Joke Doornbos
Voorop gesteld dat dit waar is... Serieus?
Dus we laten debutanten €50 betalen, volgend jaar de volle mep en zij zijn dan gegarandeerd van deelname?
Hoe legt Stichting de Vierdaagse dit uit aan al die deelnemers die al vele malen de vierdaagse hebben gelopen, en bewust of door omstandigheden dit jaar niet hebben ingeschreven?
Dus deze groep, en dat zullen er veel zijn, moeten nu gaan loten omdat ze dit jaar niet hebben ingeschreven en dus geen inschrijfgeld gedoneerd hebben
Bravo, goed geregeld!

Geplaatst op 20-05-2020 om 22:29 door Jan Koning
Ben zeer tevreden over de organisatie van de vierdaagse.
Ook over het deel van het geld wat teruggestort is. Begrijpelijk dat niet het hele bedrag teruggestort kan worden, er zijn nl al kosten gemaakt.

Geplaatst op 20-05-2020 om 22:24 door kees van dijk
Als ik gezond blijf sta in 2021 weer aan de start. met ?????? deelnemers, want ik blijf positief denken.


Geplaatst op 20-05-2020 om 19:06 door Gerda chandler
Door ziekte was het mij afgeraden om de vierdaagse dit jaar niet te lopen maar volgend jaar
Zou dit jaar mijn 24e keer lopen en zou het heel erg vinden als ik volgend jaar niet mag lopen 😪

Geplaatst op 20-05-2020 om 19:02 door Piet van der meulen
Ik heb dit jaar ingeschreven maar geannuleerd omdat ik hartpatiënt ben en in de risicogroep val. Geld teruggekregen. Wat volgens mij allemaal volgens de regels is. Ik lees niet uit het verhaal dat ik volgend jaar moet loten.

Geplaatst op 20-05-2020 om 18:27 door Pieter van der Wal
Degene die nog snel hun inschrijving hadden geannuleerd om 100% terug te kunnen krijgen worden nu terecht achtergesteld bij degene die de vierdaagse zijn blijven steunen.

Geplaatst op 20-05-2020 om 17:26 door Henk Jansen
Ik heb wel ingeschreven maar moest door een voet blessure en op aanraden van een podo therapeut de 4daagse annuleren

Geplaatst op 20-05-2020 om 17:18 door Leo Snijders
Mijn plaats komt volgend jaar weer beschikbaar ben niet te spreken over de financiële afhandeling van deze editie en zo zijn er met mij nog velen, die uitwijken naar andere wandeltochten die dit jaar de deelnemers bijdrage voor 100 % hebben terug gestort

Geplaatst op 20-05-2020 om 17:14 door j
Misschien eerst maar eens afwachten ipv media te volgen.. 2021 is nog ver te zoeken!!

Geplaatst op 20-05-2020 om 16:49 door Reg Rombout
Dit jaar niet ingeschreven en eigenlijk dit wel verwacht.
Erg jammer natuurlijk maar toch een beetje ingecalculeerd.
Dan maar een andere vierdaagse of 80km.

Geplaatst op 20-05-2020 om 15:57 door D.R
Heel jammer dat het zo gaat
Zoveel mensen zullen er toch niet bijkomen lijkt mij het merendeel had al ingeschreven en wel erg jammer dat het degene d iie al zoveel jaar succesvol lopen nu moeten loten

Geplaatst op 20-05-2020 om 15:51 door Bernard Oude Nijhuis
Voor 2020 niet ingeschreven i.v.m. een aankomende operatie (buikaneurysma). Cijfertje 12 wordt dus twijfelachtig. Ben ik niet blij mee.

Geplaatst op 20-05-2020 om 14:57 door Peter Commijs
Om de kosten van mijn verblijf tijdens de 4Daagse niet onnodig hoog op te laten lopen, heb ik mijn verblijf geannuleerd. Anders moest ik 50% van de huursom betalen, en dus ook de 4Daagse inschrijving geannuleerd.
Dus gaat mijn 11e keer waarschijnlijk ook niet door, dit na 10 maal met succes te hebben gelopen.

Geplaatst op 20-05-2020 om 14:40 door Mieke Engelaar-Knipping
Heel terecht dat de wandelaars die dit jaar hadden ingeschreven en betaald het volgend jaar verzekerd zijn van deelname aan de, nog steeds, 104e Vierdaagse die dit jaar immers door de omstandigheden niet door kon gaan. Zij zijn ook degenen die, in alle opzichten, de lasten hadden van de afgelasting dit jaar.

Geplaatst op 20-05-2020 om 13:16 door G. Peters
Doordat ik dit jaar niet kon lopen ivm operatie aan artrose grote teen had ik me ook niet aangemeld, dus heb ik nu een probleem voor volgend jaar en dat na 19 jaar mee gedaan te hebben met succes.



Reageren