Nijmeegse HaringParty brengt 23.500 euro op voor goede doelen

Van onze redactie
19 juni 2019
Na het startsein van burgemeester Bruls boden Nijmeegse ondernemers gisteren in het stadhuis gezamenlijk op het eerste vaatje Nieuwe Haring tijdens de 22e HaringParty Nijmegen. De opbrengst gaat naar twee goede doelen die Nijmeegse maatschappelijke belangen behartigen; Stichting Quiet Nijmegen en stichting vrienden van de Waalboog, ten behoeve van NEC seizoenkaarten voor jonge mensen met dementie.

Na een hartelijk welkom van organisator Wendy Grutters en Frans Hendriks, een van de initiatiefnemers van de Nijmeegse HaringParty, volgde een korte uitleg over de activiteiten van de goede doelen. Nadat burgemeester Bruls de door 024VIS geleverde vis goedkeurde, gaf hij met een eerste afslag het startsein voor de Nijmeegse HaringParty.

Amerikaanse wijze

De veiling werd ook dit jaar geleid door notaris Klaas Albert Veerbeek van Dirkzwager Advocaten & Notarissen. De veiling startte met een veiling op Amerikaanse wijze. De notaris stelde vooraf steeds het bedrag vast dat het vaatje moest opbrengen. Zodra het vooraf vastgestelde bedrag bereikt was, kon degene die met zijn bod het bedrag rond maakt zich de eigenaar van het vaatje noemen. Er werden 3 vaatjes Nieuwe Haring volgens dit systeem geveild en deze gingen naar Rob Hijmans Jr. van Hijmans Sloopwerken, Jacco van der Stelt van Mr. Smith en Ronny Aarts van Coffee@work.

Tot slot werden er 2 vaatjes per opbod geveild aan de hoogste bieders; deze gingen naar Ton Hendriks van Dornick BV en naar Jupla, het Nijmeegse junioren platform die zich richt op het bij elkaar brengen van ondernemende en ambitieuze jongeren. Naast de tonnetjes Nieuwe Haring werden er ook door enkele ondernemers belangeloos producten als tegoedbonnen voor tv’s, hotelovernachtingen, diners en wijnproeverijen aangeboden en geveild.

Mooie mijlpaal

De totale opbrengst voor de veiling bedraagt €23.500. Die opbrengst wordt verdeeld tussen Stichting Quiet Nijmegen, die zich als doel heeft gesteld om armoede in Nijmegen verzachten en bewustwording te creëren voor de vernietigende gevolgen van armoede voor de geestelijke en lichamelijke gezondheid en de Stichting vrienden van de Waalboog, ten behoeve van NEC seizoenkaarten voor jonge mensen met dementie. Met de opbrengst van deze HaringParty Nijmegen is weer een mooie mijlpaal bereikt. Over de totale periode van 22 jaar is dat inmiddels een totaalbedrag van €552.774.

HaringMaatje 2019

‘Het HaringMaatje’ is een jaarlijkse onderscheiding voor personen die zich op een bijzondere wijze inzetten voor de HaringParty. Dit jaar ging deze ereprijs naar Erik Langedijk alias ‘Schele Daan uut de Krayenhofflaan’. Door zijn satirische manier van enthousiasmeren zorgt hij jaarlijks, belangeloos ervoor dat de aanwezigen meer bieden. Dat maakt ‘Schele Daan uut de Krayenhofflaan’ een terecht HaringMaatje 2019.

Ondersteuning

Het jaarlijkse initiatief van Ton van Gaalen, Ton Hendriks en Frans Hendriks werd ondersteund door de OSRN (NEC Business Associates). Grafische vormgeving werd gedaan door F-Graphics. Tijdens de bijeenkomst waren de dranken gesponsord door Jac. Bongers dranken. Jongerenplatform van ondernemers JuPla verzorgde belangeloos de uitvoering van de horeca. De gemeente stelde de Schepenhal van het stadhuis ter beschikking. Dolynn Communication & Events is de jaarlijkse organisator.

Meer informatie is te vinden op de website van HaringParty Nijmegen


Dit bericht delen:

Advertenties