Verbeterde gemeentelijke app voor klachten in woonomgeving

Van onze redactie
11 oktober 2017
Vanaf nu kunnen Nijmegenaren in de verbeterde Meld&Herstel app bij de gemeente melden wat er mis is in hun omgeving.De vernieuwde app moet het melden eenvoudiger en sneller maken.

Wethouder Renske Helmer-Englebert: ‘Onze medewerkers komen overal in de stad, maar bewoners zijn natuurlijk de eersten die zien wat er beter kan in hun wijk. Met de vernieuwde app kun je 24 uur per dag snel en simpel doorgeven wat er mis is. Wij houden de melder dan op de hoogte van de afhandeling.’

Melden

Melden kan in de vernieuwde Meld&Herstel app heel eenvoudig in drie stappen. De app vraagt eenmalig om naam en mailadres of telefoonnummer. Hiermee houdt de gemeente de melder op de hoogte van de afhandeling, eventueel via e-mailnotificatie of pushberichten. Binnen 5 werkdagen ontvangt de melder een reactie en in de app is de voortgang te volgen.

Wie geen smartphone heeft, kan ook het meldingsformulier invullen. De app is de opvolger van de Bel & Herstel app. De voormalige Bel & Herstellijn is een tijd terug al opgegaan in het centrale telefoonnummer van het klantencontactcentrum van de gemeente, 14 024. Meldingen over situaties die direct gevaar opleveren, verneemt de gemeente graag telefonisch via tel. 14 024.

Getest

De app is in de afgelopen periode door inwoners getest. Achter de schermen is het afhandelproces ook onder de loep genomen en gestroomlijnd. Ook met externe partners zoals Dar en Ziut zijn nieuwe werkafspraken gemaakt over afhandeling en terugkoppeling. In het najaar volgt nog een publiekscampagne om de app breder onder de aandacht te brengen in de stad.

 

Heeft u een nieuwstip? Mail het naar redactie@nieuwsuitnijmegen.nl of bel met de redactie: 024-322 99 22. Ons WhatsApp nummer: 0624-322 422.


Dit bericht delen:

Advertenties