Restaurantcadeaubon voor steun van lokale goede doelen

Van onze redactie
21 oktober 2021
Tijdens de corona-crisis ontwikkelde stichting Rijk van Nijmegen Culinair een restaurantcadeabon voor maar liefst 50 restaurants in Nijmegen en omgeving. Twintig procent van de omzet van elke cadeaubon gaat naar lokale stichtingen en projecten.
Het initiatief kwam tot stand tijdens de corona-crisis, toen de horecabranche, maar ook de sectoren sport en zorg hard getroffen werden door de maatregelen. Na een eerdere actie kwamen enkele café's en restaurants samen op het idee: een bij een restaurant of café te besteden cadeaubon, waarvan de koper zelf een bedrag tussen 10 en 150 euro kan bepalen, waarmee direct alle branches geholpen worden die hard getroffen zijn tijdens de corona-crisis. 'Door de verbinding van verschillende sectoren versterken we elkaar en creëren we samen een mooiere regio voor iedereen', laat een woordvoerder van de stichting weten. 'Het concept is zo ontwikkeld, dat alle betrokken partijen er beter van worden.'

Door bij een restaurant te eten en/of te drinken, wordt namelijk naast een restaurant ook gelijk een goed doel gesteund. Twintig procent van de omzet van elke cadeaubon wordt evenredig verdeelt over de bij de stichting aangesloten doelen, waaronder sportclubs en zorgprojecten en zorginstellingen. Inmiddels zijn zo'n 50 restaurants in Nijmegen en omgeving aangesloten. De bonnen zijn bij meer dan veertig verkooppunten in Nijmegen en omgeving te koop en zijn vanaf de aankoopdatum twee jaar geldig.

Dit bericht delen:

Advertenties