Waarom je bedrijf sociale media moet gebruiken

Van onze partner
12 augustus 2021
Iedereen heeft tegenwoordig wel een of meerdere accounts op de sociale media kanalen. Ook bedrijven zijn vaak op sociale media te vinden. En dat is niet voor niets.
Sociale media is een slimme manier om je doelgroep en potentiële klanten te bereiken. En dat terwijl het je niet veel hoeft te kosten. Is jouw bedrijf nog niet actief op sociale media? Dan is nu de tijd om meer te leren over social media marketing. In dit artikel vertellen we je meer over het gebruik van sociale media voor bedrijven.

Wel of niet betalen voor sociale media?

Het gebruik van sociale media is in principe gratis. Je maakt een gratis account aan voor je bedrijf en kan onbeperkt berichten, foto’s en video’s delen. Mensen die een bericht leuk vinden, kunnen het bericht een ‘duimpje omhoog’ of ‘hartje geven’, op het bericht reageren of het delen met hun eigen volgers. Het is dus een vorm van gratis publiciteit voor een relevante doelgroep. Sociale media geeft je bovendien ook de kans om interactie aan te gaan met potentiële klanten.

Je kunt er ook voor kiezen om betaalde berichten op sociale media te plaatsen. Dit worden ook wel social ads genoemd. Door het plaatsen van social ads kan je bewust een specifieke doelgroep bereiken. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om jouw bericht alleen op de tijdlijn te laten zien van mensen die in een bepaalde regio wonen of in een bepaalde leeftijdscategorie vallen. Deze mensen hebben mogelijk veel interesse in jouw product of diensten en gaan sneller over tot aankoop.

Ga cross mediaal te werk

Het maakt ook zeker uit op welke manier je sociale media inzet. Het is niet zo’n goed idee om op elk platform precies hetzelfde bericht te plaatsen. Elk sociale media platform leent zich namelijk voor ander soort berichten. Zo draait het op Instagram meer om foto’s, deel je op TikTok korte video’s en plaats je op LinkedIn bijvoorbeeld succesverhalen van je bedrijf.

Ga cross mediaal te werk en gebruik de verschillende sociale media kanalen als een verlengde van je website. Heb je bijvoorbeeld een nieuw product in je assortiment en wil je zo veel mogelijk potentiële klanten hierover informeren? Maak een mooie productfoto om deze te delen op Instagram, schrijf een blog waarin je meer vertelt over het product en deel dit blog op Facebook en laat op YouTube zien wat je allemaal precies met product kan. Op elk platform informeer je jouw volgers over het nieuwe product, maar telkens op een unieke manier.


Dit bericht delen:

Advertenties