Patiënten beoordelen Radboudumc opnieuw met een 8.5

Van onze redactie
21 oktober 2016
Dit jaar is de waardering van patiënten over de zorg en voorzieningen in het Radboudumc nog verder gestegen. Dit blijkt uit de CQ-index (Consumer Quality Index) van 2016. Deze index geeft aan wat patiënten belangrijk vinden in de zorg en wat hun ervaringen zijn.
Het gemiddelde cijfer voor klinische zorg (opname in een zorginstelling) steeg van 8.36 naar 8.46. De poliklinische zorg kreeg opnieuw een 8.44. Beide beoordelingen liggen ruim boven het landelijk gemiddelde. Van de acht universitair medische centra’s (umc’s) gaven patiënten het Radboudumc het hoogste cijfer.

‘We zijn trots dat we opnieuw een goede en ook weer betere beoordeling krijgen van onze patiënten op belangrijke speerpunten zoals ‘eigen inbreng’ en ‘gevoel van veiligheid’ zegt Cathy van Beek, lid van de Raad van Bestuur met Patiëntenzorg in haar portefeuille. ‘Maar net zo belangrijk is dat de resultaten ook aanknopingspunten bieden om onze zorg nog verder te verbeteren’.

De CQ-index meet ervaringen van patiënten in de zorg met als doel de kwaliteit van zorg te meten én te verbeteren. Elk jaar geven duizenden patiënten en cliënten hun mening via uitgebreide vragenlijsten. Er bestaat een vragenlijst voor patiënten die een opname hebben gehad en een vragenlijst voor patiënten die de polikliniek bezochten. Patiënten beoordelen veel verschillende thema’s, onder meer informatievoorziening, ontvangst, gevoel van veiligheid, pijnbeleid en bejegening door de zorgverleners.
 

Dit bericht delen:

Advertenties